Buscamos un/a

Intern in the area of Digital Channels (h/m)

Ciudad: Frankfurt am Main, Alemania

Tasks

  • Fully supporting the Digital Channels team in all activities related to the communication on digital channels, incl. the Nintendo´s website homepage and social media
  • Ensuring timely implementation of social media messages (tweets, posts, videos, etc.) for Nintendo of Europe's owned social media channels, including Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Twitch, LinkedIn and others in co-operation with internal stakeholders
  • Evaluating the success of activities on Nintendo of Europe's digital channels based on pre-defined KPIs
  • Researching and proposing new opportunities for digital marketing and advertising campaigns, incl. A/B testing
  • Providing support and consultancy to internal stakeholders

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Strong interest in digital marketing
  • Fluent in spoken and written English, another European language
  • Good Microsoft Office knowledge, especially good under standing of Excel is a plus as well as Adobe Photoshop skills
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: November 2018

¿Estás interesado? Envíanos tu candidatura (en inglés) con tu currículum, carta de confirmación de tu universidad para unas prácticas obligatorias y tu posible fecha de incorporación.

Level up!

Gracias a nuestros productos Nintendo Switch y Nintendo 3DS, somos líderes en la producción de videojuegos y consolas en el área del entretenimiento interactivo. Nuestro objetivo es llegar a todo el mundo con nuestros productos, sin importar la edad, el género o la experiencia anterior con los videojuegos. Un equipo fuerte y motivado, la búsqueda de nuevos conceptos, el desarrollo e implementación creativos de ideas para juegos, junto con una sofisticada estrategia de ventas, nos permiten sorprender al público constantemente con nuevos e innovadores productos.