Buscamos un/a

Intern in the area of O2O Marketing & CRM*

Ciudad: Frankfurt am Main, Alemania

Tasks

  • Supporting Nintendo´s European Internet activities in the area content implementation and project management
  • Supporting the set-up of e-mail campaigns in our content management system (CMS) and e-mail marketing tool
  • Performing the monitoring and measurement of e-mail marketing activities
  • Conducting research on the latest industry trends
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate efforts and information flow
  • Supporting the creation of assets for consumer communication, such as e-mails, notifications, etc.

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The mandatory minimum length of the internship is 6 months
  • Relevant studies (Business Administration/Marketing/IT Bachelor or Master program)
  • Good knowledge of MS Office, especially Excel
  • Basic skills in SQL and knowledge in Adobe Photoshop is a plus
  • Fluent in spoken and written English; other European languages appreciated
  • Analytical and conceptual thinking
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • A passion for games and the video game industry

Earliest start date: September 2018

¿Estás interesado? Envíanos tu candidatura (en inglés) con tu currículum, carta de confirmación de tu universidad para unas prácticas obligatorias y tu posible fecha de incorporación.

Level up!

Gracias a nuestros productos Nintendo Switch y Nintendo 3DS, somos líderes en la producción de videojuegos y consolas en el área del entretenimiento interactivo. Nuestro objetivo es llegar a todo el mundo con nuestros productos, sin importar la edad, el género o la experiencia anterior con los videojuegos. Un equipo fuerte y motivado, la búsqueda de nuevos conceptos, el desarrollo e implementación creativos de ideas para juegos, junto con una sofisticada estrategia de ventas, nos permiten sorprender al público constantemente con nuevos e innovadores productos.


* Nintendo se opone a la discriminación de género, así como a cualquier tipo de discriminación relacionada con características personales protegidas por la ley. Por ello, en esta oferta de trabajo no se especifica el género y se anima a personas de todos los géneros a presentar su candidatura.