Buscamos un/a

Intern in the area of O2O Marketing & CRM*

Ciudad: Frankfurt am Main, Alemania

Tasks

  • Support setting up e-mail campaigns in our CMS and email marketing tool
  • Perform monitoring and measurement of email marketing activities
  • Conduct research on the latest industry trends
  • Liaise with Nintendo internal stakeholders to coordinate efforts and information flow
  • Support creation of assets for consumer communication, such as emails, notifications, etc.
  • Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies (please attach a confirmation letter from your university)
  • The mandatory minimum length of the internship is 6 months
  • Relevant studies (Business Administration/Marketing/IT Bachelor or Master program)
  • Good knowledge of MS Office, especially Excel. Basic skills in SQL preferred, but not required. Adobe Photoshop is a plus
  • Fluent in spoken and written English. Other European languages appreciated
  • Analytical and conceptual thinking
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • A passion for games and the video game industry

Earliest possible start date: March 2020

¿Estás interesado? Envíanos tu candidatura (en inglés) con tu currículum, carta de confirmación de tu universidad para unas prácticas obligatorias y tu posible fecha de incorporación.

Level up!

Gracias a nuestros productos Nintendo Switch y Nintendo 3DS, somos líderes en la producción de videojuegos y consolas en el área del entretenimiento interactivo. Nuestro objetivo es llegar a todo el mundo con nuestros productos, sin importar la edad, el género o la experiencia anterior con los videojuegos. Un equipo fuerte y motivado, la búsqueda de nuevos conceptos, el desarrollo e implementación creativos de ideas para juegos, junto con una sofisticada estrategia de ventas, nos permiten sorprender al público constantemente con nuevos e innovadores productos.


* Nintendo se opone a la discriminación de género, así como a cualquier tipo de discriminación relacionada con características personales protegidas por la ley. Por ello, en esta oferta de trabajo no se especifica el género y se anima a personas de todos los géneros a presentar su candidatura.