Buscamos un/a

Intern in the area of Online Projects & Content Coordination (h/m)

Ciudad: Frankfurt am Main, Alemania

Tasks

  • Supporting the day-to-day content implementation into the Nintendo corporate website via CMS (content management system)
  • Supporting daily follow-up of the online schedule
  • Supporting the language team for approvals
  • Assisting the development of all necessary briefing documents for internal and external (agencies) resources
  • Maintaining the collaboration with internal and external partners about project status, assets creation and delivery, feedbacks, files delivery and quality
  • Supporting the definition of project plans and timelines and providing regular updates about current projects to the internship supervisor
  • Keeping the necessary overview tools updated

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Proficiency in MS Office, especially good understanding of Excel preferred
  • Experience with a CMS (content management system) is a plus
  • Knowledge of Web Development / Web Design tools is a plus
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively, and effectively with different departments and team members
  • Passion for games and the video game industry
  • Strong interest in digital marketing, Keen eye for detail

Earliest start date: April 2019

¿Estás interesado? Envíanos tu candidatura (en inglés) con tu currículum, carta de confirmación de tu universidad para unas prácticas obligatorias y tu posible fecha de incorporación.

Level up!

Gracias a nuestros productos Nintendo Switch y Nintendo 3DS, somos líderes en la producción de videojuegos y consolas en el área del entretenimiento interactivo. Nuestro objetivo es llegar a todo el mundo con nuestros productos, sin importar la edad, el género o la experiencia anterior con los videojuegos. Un equipo fuerte y motivado, la búsqueda de nuevos conceptos, el desarrollo e implementación creativos de ideas para juegos, junto con una sofisticada estrategia de ventas, nos permiten sorprender al público constantemente con nuevos e innovadores productos.